Димитър Петров: По примера на Камено ще работя за финансовата стабилност на общините в Бургаско

Димитър Петров е кандидат за народен представител и заместник-кмет на Община Камено. В последните седмици той представи голяма част от каузите, зад които ще застане като депутат. Петров е кандидатът на СДС в Бургаска област за изборите на 11 юли.

От 2015 година той е заместник-кмет по финансите на Община Камено и го потърсихме, за да ни разкаже малко повече за това какво е финансовото състояние на общината и как опитът му може да помогне и на останалите общини в областта.

Г-н Петров, като финансист и заместник-кмет на Камено често казвате, че се гордеете с финансовите резултати на Общината. Може ли да ни разкажете малко повече за тях?

Община Камено е една от 17-те общини от всички 265 общини в България, която според Министерство на финансите, е финансово стабилна, с добра перспектива за развитие. Към текуща дата общината няма просрочени задължения, с редовно изплащане на работни заплати. Няма кредитни задължения или задължения по лизинг. Изпълняват се всички критерии за финансова стабилност, а именно – наличните към края на годината задължения за разходи по бюджета на общината не надвишават 15 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните 4 години; наличните към края на годината поети ангажименти за разходи по бюджета на общината не надвишават 50 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните 4 години; бюджетното салдо по бюджета на общината през последните три години е положителна величина за всяка една от трите години; осредненото равнище на събираемост за данъка върху недвижимите имоти и данъка върху превозните средства е над осреднената събираемост на двата данъка за всички общини, отчетена за последната година.

Добре, но така казано звучи като нещо, което всяка община трябва да прави и да гони като цел. Какво беше финансовото положение на Община Камено преди с Жельо Вардунски да поемете управлението?

През 2015 г., когато поех управлението на финансите в Общината, банковите сметки бяха занулени и общината имаше задължения по изпълнителни дела в размер на 242 хил. лв. За щастие с много работа и добра организация успяхме да постигнем няколко много важни успеха и ако ми позволите ще ги изредя:

– Собствени бюджетни приходи – от 3 238 хил. лв. през 2016г., на 4 085 хил. лв. през 2020г., или ръст с 26 % за 4 години.

– Капиталови разходи – от 278 хил. лв. през 2015г., на 405 хил. лв. за 2020 г., или ръст от 45 % за 5 години.

– Увеличение на работна заплата на служителите в администрацията – от 616 хил. лв. през 2015г., на 938 хил. лв. през 2020 г., или ръст от 52 % за 5 години.

Да разбираме ли, че този опит ще се опитате да го мултиплицирате и в останалите общини, но вече в качеството си на народен представител?

Разбира се, че като народен представител ще помагам всяка една община в Област Бургас да се развива по-добре икономически и финансово. Готов съм да споделям опита си и да бъда насреща за решаването на всички финансови проблеми, които общините срещат. Моя кауза е и да работя за децентрализация на българските общини, чрез оставяне на 25% от данък общ доход в общините, където се събира.